Sunday, October 4, 2009

Jebat+Ali+Hamka=?


Kenapa byk2 name name ni gk aku pilih?eh suka ati aku lah kan..huhu. em actually name ni aku create dari tiga orang otai yg aku rasa sswai ngan jiwa aku. Jebat otai ngan semangat melawannya(Tuah terlalu obses dgn pemerintah yg zalim) dan smgt setiakawan yg tinggi.

Ali plak adlah nama kpd byk lagenda. Saidina Ali dan Mohamad Ali adalah contoh terbaik. Kedua2nya adalah pahlawan yg hebat dan mampu mempengaruhi public ngan semgat pahlawan (fighter spirit) dorang yang otai. Em aku suka Ali x bermakna aku pengikut Shiah k. Dan Mohd Ali walaupun seorang pahlawan di medan tinju di luar sungguh dedikasi kepada tugasnya sebagai seorang pulic figure n pemimpin keluarga. So berkaitan ngan pemimpin keluarga ni, abah aku pun memang nma die MOHD ALI bin Ab Majid!!Die pun idola aku gk..yela tanpa beliau xdela aku n xdela tgan utk taip post ni kan..hehe. Thaks a lot abah..teringat lak peristiwa last day Ramadan tahun lpas…smoga menjadi pengajaran buat zuriat keturunan aku..Ampunkan dosaku Oh Tuhan..aminn.

Ok next HAMKA. Seorang intelektual melayu yg tiada pengganti. Aku respect kat dia..nnt aku bg detail pasal dia.

Nway inilah aku Jebat Ali Hamka=)

0 comments: