Sunday, October 4, 2009

Aku dan Blog

BISMILLAH..Salam perkenalan lg=). Pepatah cina kot yang cakap perjalanan seribu batu bermula dgn langkah pertama. So aku rasa dgn tertulisnya blog ni sebagai langkah pertama aku untuk moving forward (cam TOYOTA) ke depan menggapai cita2 yg aku nak. Thanx tok CTON anak cik Nardon yg guide camne nak buat blog ni semlam smp nk demam dibuatnya kesejukan kt lib. Em da lame da nak wat blog ni. Sejak cuti sem 3 lg ha. dok bosan2 kt uma aku pun geledah kt stor..nme pun stor mcm2 ada!Buku2 sin chan n penyiasat remaja aku pun ade..n newspaper lame.adelah plak HARAKAH n Suara Keadilan. Belek2 adalah satu artikel pasal blog by Ummi Mujahidah in title “Semarak Perjuangan Melalui Weblog”.Pendek citer aku pun agak ‘tersentuh’ then terus berazam nak wat blog.

Manusia di kurniakan akal utk berfikir dan menjadikan kita berbeza dgn binatang.Walaupun ramai yang berperangai serupa mcm binatang! Mungkin ditakdirkan Tuhan aku dikurniakan akal yg agk kreatif utk menjana idea2. Kkdang aku terbaring sampai subuh xbole tdo dok pkiaq mcm2 politik,future, sukan semualah..then lpas subuh tdo then ponteng kelas!hehe

Salah satu objektif aku tulis ni pun utk share ngan public idea2 aku ni kot2 dpat membantu others sesuai ngan pemikiran aku sebagi seorang pemuda. En Nordi Achie pernah cakap Malaysia ialah sebuah Negara tanpa bangsa..dan baru2 ni aku ada terbaca memeng xwujud perpaduan di kalangan rakyat Msia!hnya sekadar luaran tp dlaman masing2 masih bersikap resist!tetapi aku percaya tiada benda yg mustahil kat dunia ni.

Semoga aku boleh terus istiqamah. Aminn=)

0 comments: