Tuesday, May 25, 2010

India!sy datang!

Em las night kt bumi msia..mcm2 perasaan skg ni..perasan pun ade..huhu.first time nk gi overC! Alkisah setelah agk bertungkus lumus nk setelkan visa, bdget sara diri, preparation2 sebelum berangkat, beli2 brang even gunting rambut (x rock sudah..arggh) n packing (mak yg pcking actuly..he, tq mom), esok 26 Mei 2010 akan menjadi catatan sejarah dalam hdup aku..aku akan berlepas ke negara India untuk menjalani latihan industri (LI) selama 10 mnggu di Aligarh Muslim Uni (AMU). AMU ni lebih kurg 130 km dr New Delhi..


depart KLIA-New Delhi kol 6.20 pm..so bertolak dri felda tercinta kol 7.00 pg..plan nk singgah uma atok bp lu..mtk restu..hehe.em, then terus direct KLIA.

Expectation dr LI ni?em dapat tgk cara orang sini wat kerja..especially kami2 dalam bidang akademik ni.then xlupa bole melihat suasana, budaya dan cara hidup masyarakat kt sini. Kita pun sume tahu selain China, India gk salah satu kuasa ekonomi yg besar yg akan mempengaruhi nilai pasaran dan ekonomi dunia satu hari nnt..so, dengan pengalaman aku LI kt sini harap membantu aku dalam hidup kelak..aminn=)

Tok famili n kkwan, doakan kejyaan dan keselamatn kami di sini..blog ngn fb la jd tempat penyebaran dakyah2 dri aku tok korng ek..so tggu next post live dr india..huhu. Em mudah2an dengan rahmatMU aku selamat pergi dan selamat blik..akhir kata, semoga dengan langkah kanan pertama aku ke luar negara ni akan menjadikan aku sorng yg lebih matang dan dewasa seterusnya jgan kata India, satu dunia aku akan takluk!!yeah!

Wish me luk..salam perantau=)


2 comments:

a.n.y.s.s said...

gud luck cik asnul..
update slalu k..sy tah bile plak nak g india..hehe :D

Jebat Ali Hamka said...

bz cket..ok